سد سان.    Sadsun.blogsky.com
سد سان.    Sadsun.blogsky.com

سد سان. Sadsun.blogsky.com

Ali_ilam_98@

مناجات با خدا

 

باسمه تعالی
اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل 

اللهی!
راز دل با تو چه گویم , که تو راز دلی دانه ولانه و بال و پرو پروانه دلی
اللهی!
شکرت که توشه ای جز توکل ندارم 
اللهی!
دارا تراز من کیست؟ که تو دارایی منی!
اللهی! 
هرکه میبینم , باخود است مرا باخود دار!
اللهی!
ما همه بیچاره ایم وتنها تو چاره ای
ما همه بیکاره ایم و تو تنها کاره ای
درد دل با خدا ( استاد حسن زاده آملی)
.
.
سعدی شیرازی با الهام از قرآن کریم که می فرماید: 
خداوند از شاهرگ نیز به ما نزیکتر است<سوره ق -16>
دوری از دیدار جمال حق رابه کاهلی ها, وکوتاهی های خود نسبت می دهد ومی گوید:
دوست نزدیک تر از من به من است وین عجب تر که از وی دورم 
چه کنم با که توان گفت که دوست در کنار من و من مهجورم

اشعار
1-
الا ای خالق جان , خالص گل پدید آرنده هر صبح وسنبل
تو زیبا کرده ای گلزارها را تو پویا کرده ای جوبارها را
ولی من چون کویر تشنه کامم طراوت را تمنا از تو دارم 
اللهی عمر من را پرثمر کن درونم را ز مهرت شعله در کن


2-
وکسی میگوید 
سر خود رابالا کن 
به بلندا بنگر 
به بلندای عظیم 
به افق های پر از امید 
وخودت خواهی دید 
خودت خواهی یافت
خانه دوست کجاست......
خانه دوست در عرش خداست
در آن قلب پر از نور خداست 
وفقط دوست.....
 خداست.....


3-
اللهی از دیده دلها رمق ورمقه السماواته به غیر عمل
وبگسترانید فرش ثم صبا الا عرش 
و به قدرت فهم دور و جعله ظلمات و نور
وبیآفرینید کوه وکمر وصخره شمس والقمر
وبیاوریم چهره سما وهو الذی یقربا الریا
اوست دارنده ی آسمان وزمین
وتبارک اله احسن والخالقین اللهی دانایی ده که از راه نیفتیم 
وبینایی ده که در چاه نیفتیم
..

 

4-مناظره پسر کوچکی با معلم:

پسر کوچکی بعد از بازگشت به نزد خانواده اش از آنها خواست که یک عالم دین برای او حاضرکنند تا به 3سوالی که داشت جواب بدهد.

بالاخره یک عالم دین برای ایشان پیدا کردند و بین پسربچه و عالم صحبتهای زیر رد و بدل شد؛

پسربچه: شما کی هستی؟ و آیا می توانی به سه سوال بنده پاسخ دهی؟

معلم: من عبدالله، بنده ای از بندگان خدا هستم و به سوالات شما جواب خواهم داد، به امید خدا.

پسربچه: آیا شما مطمئنی جواب خواهی داد؟ چون اکثر علما نتوانستند به سه سوال من پاسخ بدهند!

معلم: تمام تلاشم را میکنم و با کمک خدا جواب میدهم.

پسربچه: سه سوال دارم،

سؤال اول: آیا در حال حاضر خداوندی وجود دارد؟ اگر وجود دارد شکل و قیافه آن را به من نشان بده؟

سؤال دوم: قضا و قدر چیست؟

سؤال سوم: اگر شیطان از آتش خلقت شده است، پس برای چی او در آخرت در آتش انداخته خواهد شد؟ چون بر ایشان تأثیری نخواهد گذاشت!

معلم کشیده ی محکمی را به صورت پسربچه زد،

پسربچه گفت: برای چی به من زدی و چه چیزی باعث شد که از من ناراحت و عصبانی شوی؟

معلم جواب داد: من از دست شما عصبانی نشدم و این ضربه ای که به شما زدم جواب هر سه سوال شماست.

پسربچه: ولی من هیچی را نفهمیدم.

معلم: بعد از اینکه شما را زدم چه چیزی حس کردی؟

پسربچه: حس درد بر صورتم دارم.

معلم: پس آیا اعتقاد داری که درد موجود است؟

پسربچه: بله.

معلم: پس آن را به من نشان بده.

پسربچه: نمیتوانم.

معلم: این جواب اول من بود.همگی به وجود خداوند اعتقاد داریم ولی نمیتوانیم او را ببینیم.

سپس اضافه کرد که آیا دیشب خواب دیدی که من تو را خواهم زد؟

پسربچه: نه.

معلم: آیا گاهی به ذهنت آمد که من تو را روزی خواهم زد؟

پسربچه: نه.

معلم: این قضا و قدر بود.

سپس اضافه کرد: دستی که با آن تو را زدم از چه چیزی خلق شده است؟

پسربچه: از گل.

معلم: وصورت تو از چی؟

پسرپجه: باز از گل.

معلم: جه چیزی حس کردی بعد از اینکه بهت زدم؟

پسربچه: حس درد داشتم.

معلم: آفرین، پس دیدی چطور گل بر گل درد وارد میکند، این با اراده خدا انجام میشود،

پس با اینکه شیطان از آتش خلق شده، اما اگر خدا خواست این آتش مکان دردناکی برای شیطان خواهد بود.

 این چنین معلمی میتواند نسلها را تربیت کند.

 

 

5-دکتر مصرى از طریق قرآن به اثبات تعداد امامان شیعه پرداخته .


دکتر مجدى وهبة الشافعى *‏‏خطیب ‏و استاد دانشگاه دینی الأزهر با تحقیقات خود به ارقام واعداد جالبی دست پیدا کرده که باعث شگفت همگان شده است. ‏

با توجه به اینکه تعداد و ارقام در قرآن بی دلیل نبوده و دارای هدف خاصی هست همچون تعداد کلمه یوم (روز) که  365 ‏بار تکرار شده و همانا تعداد روز در یک سال میباشد
و یا کلمه شهر(ماه) ‏که در قران 12‏ بار آمده که همان تعداد ماهها در یک سال میباشد
‏و مثالهای زیاد دیگری ...

و با توجه به این معلومات، تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده و به این نتایج جالب رسیده ...


که کلمه امام دوازده بار آمده و با تعداد امامان شیعه یکی میباشد.


کلمه امام در این آیات میباشد: ‏
البقره 124
التوبه 12
هود 17
الاسراء 70
الانبیاء 72
القصص 5
الحجر 79
السجدة 24
یس 12 
القصص 41
الفرقان 74
الأحقاف 12


* کلمه شیعه یا مشتقات آن 12بار در قرآن آمده .‏

* کلمه العصمه (عصمت) ‏که شیعیان اعتقاد دارند که 12 امام (ع) و فاطمه زهرا(س) و حضرت محمد مصطفی (ص) معصومند درقرآن 14‏بار تکرار شده ؛

در این آیات :
النساء 146
آل عمران 101
النساء 175
المائدة 67
آل عمران 103
یوسف 32
یونس 27
هود (دوکلمه دراین آیه) 43
الأحزاب 17
غافر 33
الممتحنة 10
الحج 78

‏کلمه الکساء ( یا همان آل عبا ) ‏در ‏قرآن کریم با تمام انواع لفظش ، ‏که به نقل از أم سلمة در کتب اهل سنت (صحیحین) همسر پیامبر که تعداد آنها ‏پنج نفر که شامل نبى محمد (ص) و امام على  و فاطمة الزهراء و حسن ‏و حسین علیهم السلام اجمعین ؛ 
که پنج بار در قرآن آمده :
البقرة 233
البقرة 259
المائدة 89
المؤمنون 14
النساء 5

ما باید افتخارکنیم که
شیعه دوازده امامی(‏ اثنى عشرى ) هستیم و کسی یا کسانی در هیچ زمانی قادر به تخریب یا از بین بردن این مکتب بر حق نخواهدبود ...


چرا در قرآن 
تعداد چشمه هایی که نبى موسى برای شرب قومش بوجود آورد
12 چشمه بود ؟
وهمچنین تعداد 12 ماه (شهر) در قرآن 
و کلمه الأسباط 12 سبط
و النقباء. 12 
و البروج. 12
و الحواریین 12
و کلمه توحید ( لا اله إلا الله )
12 حرف

و ( محمد رسول الله ) 12 حرف
و ( النبی المصطفى ) 12 حرف
و ( الصادق الأمین ) 12 حرف      

همانا امامان اهل بیت 12 إمامند
و ( أمیر المؤمنین ) 12 حرف
و ( فاطمة الزهراء ) 12 حرف
و ( الحسن والحسین ) 12 حرف
و ( الحسن المجتبى ) 12 حرف
و ( الحسین الشهید ) 12 حرف
و ( الإمام السجاد ) 12 حرف
و ( الإمام الباقر ) 12 حرف
و ( الإمام الصادق ) 12 حرف
و ( الإمام الکاظم ) 12حرف
و ( الإمام الرضاء ) 12 حرف
و ( الإمام الجواد ) 12 حرف
و ( الإمام الهادى ) 12 حرف
و ( الحسن العسکرى ) 12حرف
و ( القائم المهدى )  12 حرف
و ( خلیفة النبیین ) 12 حرف
و ( و خاتم الوصیین ) 12 حرفاً
و ( و هؤلاء العترة ) 12 حرفاً
و ( سادة أهل الجنة)  12 حرفاً
و ( محبهم مؤمن تقى ) 12 حرفاً
و ( عدوهم کافر شقى ) 12 حرف

اکنون به شگفتی آیه تطهیر دقت کنیم : 
( إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا )

این آیه دارای 47حرف میباشد . تعداد حرفهای اسامی  زیر :
فاطمة  5 
على  3 
حسن  3 
حسین  4 
على  3 
محمد  4 
جعفر  4 
موسى  4
على  3 
محمد  4 
على  3 
حسن  3 
محمد  4 
در مجموع 47 حرف .

...........,............   ..............   ...........   

 

 

6-عجب مناجات قشنگیه ؛از سید جواد ظریفیان.

بارالها…
از کوی تو بیرون نشود
پای خیالم 
نکند فرق به حالم ....
چه برانی،
چه بخوانی…
چه به اوجم برسانی 
چه به خاکم بکشانی…
نه من آنم که برنجم
نه تو آنی که برانی..
نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد…
نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی
کس به غیر از تو نخواهم
چه بخواهی چه نخواهی
باز کن در که جز این خانه مرا نیست پناه

 


7-توکل بر خدایت کن ،
کفایت میکند حتما ...

اگر خالص شوی با او ،
صدایت میکند حتما ...

اگر بیهوده رنجیدی ،
از این دنیای بی رحمی ؛

به درگاهش قناعت کن ،
عنایت میکند حتما ...

دلت درمانده میمیرد ،
اگر غافل شوی از او ؛

به هر وقتی صدایش کن ،
حمایت میکند حتما ...

خطا گر میروی گاهی ،
به خلوت توبه کن با او ؛

گناهت ساده میبخشد ،
رهایت میکند حتما ...

به لطفش شک نکن گاهی ،
اگر دنیا حقیرت کرد ؛

تو رسم بندگی آموز ،
حمایت میکند حتما ...

اگر غمگین اگر شادی ،
خدایی را پرستش کن ؛

که هر دم بهترینها را ،
عطایت میکند حتم

 

 

8-اشعار با خدا

نازم به این خدا که گنه کار مى خرد
هر روزه دار را دم افطار مى خرد

باآبروى رفته به مهمانى آمدم
هر بار آبروى مرا یار مى خرد

یک لحظه هم کنار نزد پرده ى مرا
با احترام، حضرت ستّار، مى خرد

من روى آمدن به ضیافت نداشتم
اما دلم خوش است که غفّار مى خرد

اشک جوان زگوشه ى چشمش که می‌چکد
بارِ گناهِ او به شب تار مى خرد

رو مى کنیم سوى کرمخانه ى کریم
اینجا ندیده صاحب آن، بار مى خرد

در روز حشر هم به امیرِ نجف قسم
ما رابه عشق حیدر کرار مى خرد

حبّ على هدیه مخصوص فاطمه است
ما رابه این بهانه خریدار مى خرد

در حسرت "یمت یرنی" مى کُشد مرا
حیدر غلام خود دمِ دیدار مى خرد

باب الرضاى صحن نجف باب جنت است
اینجا بهشت نازِ گنه کار مى خرد

ما را به نامِ تشنه لبِ کربلا حسین
با یک سلام، لحظه ى افطار مى خرد

اذن دخولِ کرببلا نام زینب است
زینب فقط گداى گرفتار مى خرد

هرکس که مویش از غم زینب سپید شد
او را یقین کنید علمدار مى خرد

اشعار روضه حضرت علی اصغر (ع)

بی دست کاری از عمویت برنیامد
بامشک راهی شد ولی دیگر نیامد

خیلی دعا کردم مگر باران بگیرد
خیلی دعا کردم ولی آخر نیامد

ناخن کشیدی بی قرار شیر بودی
جز خون ولی از سینه مادر نیامد

در حیرت از اینم چرا وقت تلظی
صبر خدا از دیدن تو سر نیامد

تیر سه شعبه نقشه هایی در سرش داشت
اصلا به قصد و نیت حنجر نیامد

دادم که سیرابت کند برگردی اما
ازتو برایم غیر مشتی پر نیامد

بابا تمام سعی خود را کرد افسوس
جسمت به شکل سابق خود، در نیامد

دیدم که وقت دفن پلکت باز مانده
از این بلایی بر سرم بدتر نیامد

تو یک تنه پرچم بدوش عشق بودی
کاری که ازتو آمد از لشگر نیامد

..
..
..

 9-الهی
دردهایی هست که نمی توان گفت
و گفتنی هایی هست که هیچ قلبی محرم آن نیست

الهی
اشک هایی هست که با هیچ دوستی نمی توان ریخت
و زخم هایی هست که هیچ مرحمی آنرا التیام نمی بخشد
و تنهایی هایی هست که هیچ جمعی آنرا پر نمی کند

الهی
پرسش هایی هست که جز تو کسی قادر به پاسخ دادنش نیست
دردهایی هست که جز تو کسی آنرا نمی گشاید

الهی 
تلاش هایی هست که جز به مدد تو ثمر نمی بخشد
تغییراتی هست که جز به تقدیر تو ممکن نیست
و دعاهایی هست که جز به آمین تو اجابت نمی شود

الهی
قدم های گمشده ای دارم که تنها هدایتگرش تویی
و به آزمون هایی دچارم که اگر دستم نگیری و مرا به آنها محک بزنی، شرمنده خواهم شد.

الهی
با این همه باکی نیست
زیرا من همچو تویی دارم
تویی که همانندی نداری
رحمتت را هیچ مرزی نیست
ای تو خالق دعا و مالک " آمین"...

 

10-   ای خدایی که به من نزدیکی...
خبر از دلهره هایم داری؟
خبر از لرزش آرام صدایم داری؟
ای خدایی که پر از احساسی ...
چینی روح مرا بند بزن
تو که در عرش بلند
تکیه بر تخت حکومت داری
تو که دنیا همه از پشت نگاهت پیداست
تو که ذوق و هنرت را به سرم می باری
و مرا با همه ی رنجش جان میخواهی
چینی روح مرا بند بزن......

..

..

11_الهی…
با خاطری خسته…
دلی به تو بسته!
دست از غیر تو شسته…
درانتظار رحمتت نشسته ام. میدهی کریمی نمی دهی حکیمی…
می خوانی شاکرم میرانی صابرم…
الهی احوالم چنانست که می دانی واعمالم چنین است که می بینی نه پای گریز دارم ونه زبان ستیز…
الهی مشت خاکی را چه شاید و از او چه برآید و با او چه باید…
دستم بگیر یا الرحمن الراحمین....

..

..

12-ﺧﺪﺍﯾﺎ
ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺨﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻟﺬﺗﺶ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻣﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﺶ
ﻣﺎﻧﺪﻩ ...
ﺧﺪﺍﯾﺎ
ﻫﺮ ﮔﺮﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺑﺎﺯ ﺷﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﺎﻧﺲ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺍﺩﻡ .
ﻫﺮ ﮔﺮﻩ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻢ ﮐﻮﺭ ﺷﺪ ﻣﻘﺼﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ !!
ﮐﻤﮑﻢ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺑﻔﻬﻤﻢ ﺗﻮ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﻨﯽ ﻧﻪ ﺭﻭﺑﺮﻭﯼ ﻣﻦ ..
ﺧﺪﺍﯾﺎ
ﺣﮑﻤﺖ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭﮐﺶ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ
ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﮐﻦ !
ﺧﺪﺍﯾﺎ
ﻫﯿﭻ ﺷﺒﺎﻫﺘﯽ ﺑﻪ ﯾﻮﺳﻒ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻧﻪ ﺭﺳﻮﻟﻢ ﻧﻪ ﺯﯾﺒﺎﯾﻢ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼﮐﺴﯽ ﻋﺰﯾﺰﻡ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﭼﺎﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ رﺍ ﮐﺎﺭﻭﺍنی بفرست

 

13-الهی نیامده ام برای گرفتن چیزی ، 
خودت را میخواهم
که تو عزیزی. 
الهی سجاده ام فقط برای تو پهن است
و قامتم
تنها برای تو بلند . 
در سجده ام تو هستی 
و در دستان قنوتم تو نشستی 
و آنگاه که
سلام گفتم ،
دیدم که در ِ عذاب را توبستی .
الهی غمم را برایت شمردم ، شادی اجابت کردی 
دعایم را به غنیمت بردم و دوستانم را هم 
به تو سپردم، 
حافظشان باش..... 
خدایا روز های خوب در پیش است برایشان خوبی بساز ...
پر از سلام وبرکت،
پراز حاجت های روا شده
مهربان پروردگارم.

..

..

 

14-بار الها ....
تنها کوچه ای که بن بست نیست
کوچه یاد توست ...
.
مهربان خدای من...
از تو خالصانه میخواهم...
که دوستان خوبم و هیچ انسانی در کوچه پس کوچه های زندگی ....
اسیر و گرفتار هیچ بن بستی نگردد ....
که تو بهترین راهنمایی ....

آمین یا رب العالمین
..
..


15--نیایشی زیبا از آقا امام سجاد (ع)

الهی
دردهایی هست که نمی توان گفت
و گفتنی هایی هست که هیچ قلبی محرم آن نیست

الهی
اشک هایی هست که با هیچ دوستی نمی توان ریخت
و زخم هایی هست که هیچ مرحمی آنرا التیام نمی بخشد
و تنهایی هایی هست که هیچ جمعی آنرا پر نمی کند

الهی
پرسش هایی هست که جز تو کسی قادر به پاسخ دادنش نیست
دردهایی هست که جز تو کسی آنرا نمی گشاید
قصد هایی هست که جز به توفیق تو میسر نمی شود

الهی 
تلاش هایی هست که جز به مدد تو ثمر نمی بخشد
تغییراتی هست که جز به تقدیر تو ممکن نیست
و دعاهایی هست که جز به آمین تو اجابت نمی شود

الهی
قدم های گمشده ای دارم که تنها هدایتگرش تویی
و به آزمون هایی دچارم که اگر دستم نگیری و مرا به آنها محک بزنی، شرمنده خواهم شد.

الهی
با این همه باکی نیست
زیرا من همچو تویی دارم
تویی که همانندی نداری
رحمتت را هیچ مرزی نیست
ای تو خالق دعا و مالک " آمین"...

☀صحیفه سجادیه
..

..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.