سد سان.    Sadsun.blogsky.com
سد سان.    Sadsun.blogsky.com

سد سان. Sadsun.blogsky.com

Ali_ilam_98@

خدایا چگونه آغاز کنم؟؟؟

.


 این متن تقدیم میکنم به. دوستانیکه از زندگیشون نا امیدن 


گفتم خدایاچگونه آغازکنم؟؟؟

گفت به نام من

گفتم خدایاچگونه آرام گیرم؟؟؟

گفت به یادمن

گفتم خدایاخیلی تنهایم؟؟؟

گفت تنهاترازمن؟

گفتم خدایاهیچ کسی کنارم نمانده؟؟؟

گفت به جزمن

گفتم خدایاازبعضی هادلگیرم

گفت حتی ازمن؟

گفتم خدایاقلبم خالیست

گفت پرکن ازعشق من

گفتم دست نیازدارم

گفت بگیردست من

گفتم بااین همه مشکل چه کنم؟؟؟

گفت توکل کن به من

گفتم احساس میکنم خیلی ازت دورم

گفت نه،نزدیکترین به تو ،من

گفتم برای ارزوهایم چه کنم؟؟؟

گفت تلاش،به امیدمن

گفتم چگونه ازین دنیادل بکنم وبرم؟؟

گفت به امید دیدارمن

گفتم چگونه پایان دهم؟؟؟

گفت حافظ ونگهدارتو،من

گفتم خدایاچرا اینقدر میگویی من؟؟؟

گفت چون من ازتوهستم وتوازمن...

باخداباش وپادشاهی کن..

بی خداباش و هرچه خواهی کن



..

.

..

فرهنگ شعر(معنوی) برای کودکان

.


خانوادهایی که فرزند کوچک دارن میتونن ذکر ایام هفته رو با این شعر یادشون بدن...

.هم یه سرگرمیه 

وهم ارتباط عاطفی ومعنوی پدر ومادر با فرزند

.

.

.

شنبه شروع هفته           خدا یادم نرفته

خالق این جهانه                    خدای آسمانه

ذکر لبم همینه                   یارب العالمینه

.

.

یکشنبه یادت باشه               خدابا بنده هاشه

بازم دلت رو شاد کن           بخشندگی شو یادکن

بگوهمین رو والسلام            یاذالجلال والاکرام

.

.

بعداز روز یکشنبه              رسید روز دوشنبه

از ته دل میخونم                  خدای مهربونم

توقلبای ما جاته                       یا قاضی الحاجاته

.

.

سه شنبه هم یه روزه                    نذار دلت بسوزه

بازم خداخدا کن                                نعمتاشو نگاه کن

بگو فقط تو همین                               یا ارحم الراحمین

.

.

توی تموم روزا                           مثل چهارشنبه ها

خدارو میشه یادکرد              شادی هارو زیاد کرد

ذکر خدا معلومه                         یاحی ویاقیومه

.

.

هست ذکرپنج شنبه ها          شکوه ولطف خدا    

لااله الاالله                                      خدایی نیست جز خدا

ملک الحق المبین                         لطفهای او را ببین

.

.

جمعه ها باصلوات               تو میرسی به حاجات

دعا دعا دعاکن                     خدارو توصداکن

خدا ظهور آقا                          نزدیکتر بفرما


        

.

.


به جای یه توپ دارم قلقلیه این شعر و به بچه ها یاد بدید

یه دل دارم حیدریه

عاشقه مولا علیه   


من این دل ونداشتم 

از تو بهشت برداشتم


خدا بهم عیدی داد.   

عشق مولا علی داد.  


علی وجود و هستیه  

دشمن ظلمو پستیه.   


علی ندای بینواس

علی تجلی خداس 


علی قرآن ناطقه 

جد امام صادقه     


علی که شمشیر خداس 

دست علی همراه ماس. 


رو دلامون نوشته    

مولا علیو عشقه

.

.....


  ........     ﺷﻌﺮ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﺮاى  کودکان.  ........

 کوچولو بچرخ می چرخم

دور علی می چرخم 


قبله ی من همینه 

امام اولینه


کوچولو بشین می شینم 

عشق علیه دینم 


دشمنی با دشمنات 

حک شده رویه سینم 


کوچولو پاشو پامی شم 

فدای مولا می شم


نوکر عاشقای 

حضرت زهرا می شم


کوچولو بایست می ایستم 

بدون که تنها نیستم 


دست علی یارمه 

خودش نگه دارمه

.....

.....


برای کودکان خود از این شعر برای تشویق به نماز استفاده کنید.


اتل متل پروانه

نشسته روی شانه


صدا میاد چه نازه 

میگه وقت نمازه

به این صدا چی میگن

میگن اذان اقامه

شیطونه ناراحته   

دنبال یه فرصته

میگه آهای مسلمون  

نماز رو بعدا بخون

...   ..

...  ..


ترجمه سوره حمد با شعر کودکانه:


 بسم الله الرحمن الرحیم


سپاس برای خداست / خدایی که بی همتاست /

بخشنده و مهربان / خالق هر دو جهان /

ما او را می پرستیم / از او یاری می گیریم /

به ما عنایت نما / ما را هدایت فرما /

راهی که راه خوبهاست / نه بد راه گمراهان /

ما بنده ی او هستیم / وقتی تو غم اسیریم /

نشون بده راه راست / نه راه زشت شیطان


...   ..

...   ..


ترجمه سوره مسد بصورت شعر کودکان:


 بسم الله الرحمن الرحیم


تبت یدا ابی لهب / جهنمیست ابی لهب /

دشمن پیغمبر ماست / بد جنس و پست و بی حیاست /

لنگه ی او همسرشه / اون زنی که بار می کشه /

خار بیابون بار اوست / آزار خوبا کار اوست /

طنابی داره از مسد / سینه ی او پر از حسد.


..   ..

..   ..


 سوره فیل:


کی بود کی بود ابرهه - چیکار می کرد تو مکه -

اون آدم خیلی بد - سوی مکه حمله کرد - 

یک لشگر فیل داشت - یک سپاه عظیم داشت - 

می رفت به سوی مکه - تا که بکوبه کعبه - 

چی شد چی شد یکباره - بارون سنگ می باره - 

یه عالمه ابابیل - اومد رو لشگر فیل - 

تو پاهاشون سنگ داره - با دشمنا می جنگه - 

چی شد چی شد نتیجه - دشمنا نابود شدن - 

خاکستر و دود شدن - سوره ی فیل نازل شد - 

قصه ی ما کامل شد. 


..  ..

..   ..


 سوره کوثر:


بسم الله الرحمن الرحیم؛ 


یک روزی روزگاری / آدم های خیلی بد / رسول را اذیت کردن / گفتن که ای محمد / بی پسر و بی یاور / تویی تنها و ابتر / خدا جوابشون داد / این آیه را نشان داد / هر کس که گفته ابتر / خودش شده بی یاور / ما به تو هدیه دادیم / زهرا رو بخشیده ایم / جایزه ی تو باشه / زهرا که بهترینه


..   ..

..   ..

سوره عصر: 


بسم الله الرحمن الرحیم؛ 


به عصر قسم خورد خدا / تو این سوره ، بچه ها / 

می کنه آدم زیان / اگه نباشه ایمان / 

کارهای خوب که باشه / خدا هم راضی می شه / 

توکل کن بر خدا / صبور باشید تو کارها / 

همیشه و هر کجا / باشید یه یاد خدا


..   ..

..   ..


سوره ناس: 


بسم الله الرحمن الرحیم؛ 


بگو که ای خدایا / پناه من تو هستی / تویی که راه خود را / به روی من نبستی / پروردگار انسان / ای خدای مهربان / پناه می آرم به تو / از حمله های شیطان



برای کوچولو 

..     ..

..     ..


ان شاءالله که فرزندان ماهم در پناه امام زمان (عج) صحیح وسالم باشند.

من رأی می دهم.

.


رای ما کد 313

مشترک مورد نظر غائب است ! 

خبر از یاری نیست!

ای اصلح ترین فرد بر روی زمین کجایی؟

اللهم عجل لولیک الفرج  
&
&
&


رای من تک رای عشق است و نمایندم حسین/
علت  حکم  و  بقای   حال   و   آیندم حسین/

رای من  بر  غیرت  و مردانگی های علیست/
مرتضایی  که  حقیقت  در  سراپای علیست/

رای من بر فاطمه  هم کف  شاه خیبر است/
چونکه نام فاطمه حکم شفای محشر است/

رای  من   بر  مجتبی  آن   سید   اهل جنان/
سیدی   که    محرم اش  بیگانه ی  بیگانگان/

ای  جماعت  این  بگویم  تا که میگیرم نفس/
رای  من بر مهدی  آل محمد  بود   و   بس/


.

انسان متمدن امروز

.



متاسفم واسه همچین آدم هایى ▀▀▀


تبریک کریسمس و ولنتاین و مناسبتای غربی میشه با کلاسی!

تبریک عید غدیر و مبعث و نیمه شعبان شد عرب پرستی! 


$$$


سفر مکه و کربلا و مشهد کسی بره، میگن چرا پولشو ندادی فقرا !

ولی از سفر تایلند و آنتالیای خودش که نمی گذره، بالاخره آدمیزاده تفریح هم لازم داره ! 


$$$


شاهین نجفی و شارلی فحاشی می کنند شد آزادی بیان !

مسلمونا از چیزی انتقاد مودبانه کنن، میشه دیکتاتوری دین ! 


$$$


گلشیفته فراهانی لخت شد همه گفتن حجاب مسئله شخصیه!

الهام چرخنده چادری شد همون آدما گفتن ریا کار و متظاهره و نون خوره حکومته !

 

$$$


طرف علنا بر مقبره کورش کبیر سجده می کنه شد یکتا پرست!

اما بوسه بر ضریح مبارک حضرت عباس میگن بت پرستی ! 


$$$


دلسوزی برای هزاران کودک شهید فلسطین ویمن  میشه بیگانه پرستی گل گذاشتن پشت در سفارت فرانسه برای کشته شدن 12 نفر هتاک میشه انسانیت! 


$$$


دختره سرمای زمستون با یه ساپورت میاد خیابون سردش نمیشه!! اما گرمای تابستون اگه روسری سر داشته باشه از گرما هلاک میشه ! 


$$$


خانمه با کفش پاشنه بلند داخل خیابون پیچ و تاب خورون، جولان میده!

اما جمع کردن چادر یا مانتو بلند براش خیلی خیلی سخت شده ! 


$$$

ته ریش گذاشتن برای مد و کلاس میشه خوشتیپی! اما برای محرم و مسجد که باشه میگن اُمل و شلخته ! 


$$$


چهارشنبه سوری نارنجک میزنه دیوار مردم نمی گه کسی مریض داره!

بعد در سال فقط سه روز هیئت بیرون بیاد میگن مریضا آسایش ندارن ! 


$$$


برای برد باخت الکی فوتبال میاد آرژانتین و عراقو می بنده به بار فحش ناموسی!

بعد خود رو از نژاد پاک آریایی و از نسل کوروش و باشخصیت پارسی میدونه ! 


$$$


هر سال بدنش زیر سوزن و جوهر پر از تتو و خالکوبی میشه هیچی نیست! اما یکی برای سید الشهدا سینه زنی می کنه، میگن چرا به بدن ضرر می زنید ! 


$$$


دسته ها و جشن های هالووین و شیطان پرستی شده افتخار!

دسته های سینه زنی محرم شده خار رفته تو چشمش ! 


$$$


برای نشر جملات جعلی و بی منبع کوروش سر و دست می شکنه و تازه خودشم میره مطالب نهج البلاغه رو به اسم کورش می زنه! اما به نهج البلاغه پر از حکمت مولا علی  (ع) که میرسه سکوت میکنه ! 



$$$


امثال صادق هدایت و نیچه که به فجیح ترین شکل مردند شده الگو!

بعد حضرت علی ، مولود کعبه و شهید محراب رو یه عرب می دونه ! .

$

$

$


متاسفم برای احساسات مصلحتی بعضی روشنفکرنماهای جامعه ما



$.$.$.

السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س)

◾◾◾
سیزدهم جمادی الاولی
بنابر روایتی که شهادت حضرت زهرا(س) را 75 روز پس از رحلت پیامبر(ص) ذکر می کند،  مصادف با شهادت سرور زنان عالمیان است.

زیارت حضرت و اقامه عزا در روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری مناسب است.
◾◾◾

پیامبر(ص) خطاب به فاطمه(س):
همانا خدا بخاطر خشم تو خشمگین میشود و بخاطر خشنودی تو خشنود میشود. مستدرک، ج3، ص154

◾◾◾
شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) تسلیت باد

◾◾◾


زیارة فاطمة الزهراء علیها السلام :

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ نَبِىِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ حَبیبِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَلیلِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ صَفىِّ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَمینِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَفْضَلِ اَنْبِیاءِ اللهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکَتِهِ ،
 اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِّیَةِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سِیِّدَةَ نِساءِ الْعالَمینَ مِنَ الاَْوَّلینَ وَالاْخِرینَ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللهِ وَخَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةُ ، 
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ ، 
اَلسـَّلامُ عـَلَیْکِ اَیَّتـُهَا الْفاضِلـَةُ الزَّکِیـَّةُ ، 
اَلسـَّلامُ عـَلَیْکِ اَیَّتـُهَا الْحَوْراءُ الاِْنْسِیَّة 

◾◾
اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

◾◾


فاطمیه آمد و 
آن مونس و همدم کجاست؟
شمع می پرسد زپروانه
گل نرگس کجاست؟
در عزای مادرت یابن الحسن یکدم بیا
تانپرسند این جماعت،
بانی مجلس کجاست؟

التماس دعا
..
..
..
بین تمام احتمالات برای شهادت حضرت زهرا ؛ 2 روز معروفتر است و آن 75 روز و 95 روز است .

چرا در متون روایی نمی توانیم از این دو روز یکی را انتخاب کنیم؟

پاسخ:

75 به عربی خامس و سبعون نوشته می شود و 95 خامس و تسعون .

با توجه به آنکه در زمانهای قدیم معمولا برای نوشته ها نقطه نمی گذاشتند ؛ حال اگر نقطه های سبعون و تسعون را برداریم عین هم نوشته می شوند.

بنابر این یکی از دلایلی که نمی توان بین 75 و 95 در کتب قدیم  تفاوتی قایل شد همین است. .

جدا از این ، شهادت برای ما مشخص نیست تا مانند شب قدر (که باید چند شب را قدر بدانیم ، به امید آنکه یکی شب قدر است) چند شب به یاد آن شهیده مظلومه باشیم.

...........
..........

مردک پست که عمری نمک حیدر خورد

نعره زد بر سر مادر به غرورم برخورد

                    ایستادم به نوک پنجه ی پا اما حیف

                   دستش از روی سرم رد شد و بر مادر خورد

هرچه کردم سپر درد و بلایش گردم

نشد ای وای که سیلی به رخش آخر خورد

                    آه زینب تو ندیدی! به خدا من دیدم

                    مادرم خورد به دیوار ولی با سر خورد

سیلی محکم او چشم مرا تار نمود

مادر از من دوسه تا سیلی محکمتر خورد

                    لگدی خورد به پهلوم و نفس بند آمد

                   مادر اما لگدی محکم و سنگین تر خورد

حسن ازغصه سرش را به زمین زد، غش کرد

باز زینب غم یک مرثیه ی دیگر خورد

                    قصه ی کوچه عجیب است مهاجر اما

                    وای از آن لحظه که زهرا لگدی از در خورد
▪▪▪▪▪▪▪▪
ایام شهادت مظلومانه و غریبانه مادر امت و اولین مدافع حریم ولایت و امامت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه را به شما و خانواده محترم تسلیت می گوئیم 
➖➖➖➖➖➖➖➖
...............
.......
........